Birthday Girl

by - 17:04

 


Auteure : Penelope Douglas
Broché (VO) : 396 pages
Sortie : 16 avril 2018



"JORDAN

He took me in when I had nowhere else to go.He doesn’t use me, hurt me, or forget about me. He doesn’t treat me like I’m nothing, take me for granted, or make me feel unsafe. He remembers me, laughs with me, and looks at me. He listens to me, protects me, and sees me. I can feel his eyes on me over the breakfast table, and my heart pumps so hard when I hear him pull in the driveway after work. I have to stop this. It can’t happen. My sister once told me there are no good men, and if you find one, he’s probably unavailable. Only Pike Lawson isn’t the unavailable one. I am. 

PIKE

I took her in, because I thought I was helping.She’d cook a few meals and clean up a little. It was an easy arrangement. As the days go by, though, it’s becoming anything but easy. I have to stop my mind from drifting to her and stop holding my breath every time I bump into her in the house. I can’t touch her, and I shouldn’t want to. The more I find my path crossing hers, though, the more she’s becoming a part of me. But we’re not free to give into this. She’s nineteen, and I’m thirty-eight. And her boyfriend’s father. Unfortunately, they both just moved into my house."


 Lorsque j'ai entendu parler de ce livre, l'histoire ne me donnait pas du tout envie, bien au contraire d'ailleurs puisque l'histoire est celle d'une jeune femme de 19 ans qui tombe sous le charme du père de son copain... Bof bof sur le coup puis j'ai vu que la plupart des gens adorait ce livre alors je me suis laissée prendre au jeu, et finalement, eh bien je dois bien m'avouer que j'ai bien aimé...

A vrai dire, j'ai fini par totalement oublier cet aspect qui me dérangeait le plus à la base, l'histoire est très bien amenée, et étant dans la tête des personnages, on voit que tout se fait naturellement et que, finalement, la situation dans laquelle ils sont et la différence d'âge ne sont pas calculées, ce sont juste deux personnes qui sont tombées amoureuses malgré leurs tentatives de s'éloigner l'une de l'autre.

 J'ai vraiment bien aimé, et même si l'histoire concerne seulement leur histoire d'amour et l'impact sur le fils de Pike, les personnages ont chacun un passé, une histoire, donc même si c'est une romance assez simple à lire, l'histoire n'est pas pour autant bâclée, et surtout, l'écriture de l'auteure est extrêmement fluide, alors si vous hésitez à le lire, foncez !

You May Also Like

0 commentaires